10 augusti 2009

10 poäng av 10 möjliga

Rent fyndmässigt så går det inte att överträffa det här för en textiltant som mig. Det är 10 poäng av 10 möjliga på fyndskalan. Jag började nästan gråta och hoppa jämfota när jag såg det. Gissa om jag höll masken när vi frågade antikmannen vad han skulle ta för det och han drog till med 40 kronor.
Efteråt såg det ut som att mannen grämde sig för att han sålde det så billigt, men jag tänkte tyst: "Jag vet att du och dina föräldrar har lurat alldeles för många gamlingar på pengar genom årtiondena, så jag tycker inte synd om dig".
Det är rena turen att hitta ett sånt här 50-talstyg. Dessutom är det en stor bit på över 2 meter eftersom det använts som draperi. Utan en skråma. Jag är så lycklig över att vi for dit trots att det var varmt. Det här ska hängas upp i mitt hem och när jag dör får ni svepa in mig i det.





Foto © AL

7 kommentarer:

  1. Vilket härligt fynd. Jag vet precis hur du känner dig. Som om man har vunnit på lotto :)

    SvaraRadera
  2. Precis! Man vill nästan skrika.

    SvaraRadera
  3. Haha... Svepning... Det var nåt nytt!!! JÄTTEJÄTTELÄCKERT! Och billigt!

    SvaraRadera
  4. ojojoj! tjusigt som bara den!

    SvaraRadera
  5. Stötte på ett liknande i somras (inte riktigt lika snyggt) och tänkte: "Detta ska jag ha", sen såg jag prislappen...580 kr...

    SvaraRadera
  6. hahaha skriv det i ditt testamente så jag kommer ihåg det.

    SvaraRadera
  7. Ingrid10/8/09

    Ojojojoj, jag förstår vad du menar... Snyggare tyg har jag sällan skådat. Stort grattis!

    SvaraRadera