20 augusti 2009

Kökshylla i plast

På tal om plast så köpte jag denna kökshylla i brunt och vitt. Perfekt för någon som försöker hitta roliga köksinventarier i plast. Så billig att det var skrattretande. Jag vet inte om jag ska behålla lådorna bruna eller om jag ska måla dom röda (finns plastfärg på sprayburk).
Märkte att det fanns tre olika märken. Tydligen både Perstorp och Hammarplast. Förmodligen har bitarna kommit från olika hyllor. Nu har jag bara ett problem, vart ska jag sätta den i köket?



Foto © AL

2 kommentarer:

  1. Kan det inte vara ett ihop-plock? Både Perstorp AB och Hammarplast i Tingsryd finns ju kvar än idag.

    Jag har en kökshylla från Perstorp där hållaren är vit som din men behållarna är genomskinliga.

    Jag har en från Hammarplast också. Själva hyllan är gjord av spånskivematerial och behållarna av rökfärgad plast.

    SvaraRadera
  2. Det känns som ett ihop-plock. Intressant med dina hyllor.

    SvaraRadera