12 augusti 2009

Röda saker till köket

Idag har jag hittat precis det jag har letat efter till köket. En hållare för hushållspapper från Husqvarna Borstfabrik i rödorange plast. Den heter Papino och är formgiven av Bernadotte & Bjørn. Tyvärr är den riktiga pinnen borta.





4 stycken spislock i rött med vitt mönster. Sådana här gånger så förundras jag över hur jag hittar precis det jag behöver i dom rätta färgerna och den rätta stilen. Tur eller skicklighet? Vem behöver IKEA när det finns loppisar? När jag är klar i köket så ska jag visa hur det ser ut. Det blir så fint.




Foto © AL

7 kommentarer:

  1. Eller vem behöver dyra inredningsaffärer

    SvaraRadera
  2. Ingrid12/8/09

    Så avis jag blir för spislocken! Men jag fick mig ett pass istället och jag gissar att det är vad jag bäst behöver just nu...

    SvaraRadera
  3. Nä, just det, ännu bättre. Inredningsaffärer. Jag var in på en idag och tänkte på priserna och utbudet. Inget för mig.

    Det var rena turen med spislocken. Jag kom plötsligt på att jag skulle kolla in i den hyllan dom ligger, nått jag aldrig brukar göra. Jag ska kolla efter lock till dig när jag går mina rundor i framtiden.

    SvaraRadera
  4. Ingrid13/8/09

    Tack och puss! :*

    SvaraRadera
  5. Alltså jag kan inte sluta tänka på dina satans spislock! :) Jag gör vad som helst och betalar vad som helst för att få dom av dig :) Kan du inte kolla min blogg och se ifall du skulle vilja byta mot någonting? http://www.Tinasspaceage.blogspot.se Tina

    SvaraRadera
  6. 250:- bjuder jag för spislocken?/Tina

    SvaraRadera
  7. Det enda som skulle få mig att sälja spislocken är om jag hittar mig nya röda 70-talare. Dom passar så bra i mitt hem och jag kan inte tänka mig att sälja dom. Ledsen.

    SvaraRadera